Satisfaction survey 2016 - Results

Sunday, January 1, 2017

We collected 89 answers to the satisfaction survey about the platform services. 70% of theses answers originate from external users mainly using our Galaxy web interface.

The most requested activities are "E-infrastructure" (computing cluster, Galaxy, JBrowse, Apollo, R, storage space or bio-informatics tools) and "Support and Expertise" (support request for the use of platform resources e.g. software, data, etc. by sending an e-mail to support.abims@sb-roscoff.fr), with respectively 76% and 61% answers.

Globally, the users are very satisfied by the platform services : 62% very satisfied and 38% satisfied.

This survey puts forward some improvement suggestions, such as communicating toward users and strengthening of the computing infrastructure. The users also underline the need to support the platform with additional human resources in order to keep the same quality of services.

 

89 personnes ont répondu à l'enquête de satisfaction des activités de la plateforme, avec une majorité d'externes (70%) liée aux usages «Galaxy».

Les prestations les plus sollicitées sont «E-infrastructure» (utilisation du cluster de calcul, Galaxy, JBrowse, Apollo, R, espace de stockage ou autre logiciel de la plateforme) et «Assistance et Expertise» (demande de support pour l'utilisation des ressources de la plateforme e.g. logiciels, données, etc. par l'envoi d'un e-mail à support.abims@sb-roscoff.fr). Respectivement 76% et 61% des personnes ayant répondu y ont recours.

Globalement les utilisateurs sont très satisfaits des prestations offertes dans le cadre des différentes activités (62% très satisfaits et 38% satisfaits).

Cette enquête a permis de remonter plusieurs points à améliorer concernant notamment la communication vers les utilisateurs et le renforcement de l’infrastructure de calcul. Les utilisateurs soulignent également la nécessité de soutenir la plateforme en moyens humains afin de maintenir la qualité des services.