Satisfaction survey 2017 - Results

Friday, September 29, 2017

We collected 85 answers to the satisfaction survey about the platform services. ~50% of theses answers originate from external users mainly using our Galaxy web interface.
The most requested activities are "E-infrastructure" (computing cluster, Galaxy, JBrowse, Apollo, R, storage space or bio-informatics tools) and "Support and Expertise" (support request for the use of platform resources e.g. software, data, etc. by sending an e-mail to support.abims@sb-roscoff.fr), with respectively 71% and 60% answers.
Globally, the users are very satisfied by the platform services: 69% very satisfied and 28% satisfied.
This survey puts forward some improvement suggestions, such as communicating toward users and strengthening the stability of the computing infrastructure.
The users also underline the quality of the services offered by ABiMS.
 
 
85 personnes ont répondu à l'enquête de satisfaction des activités de la plateforme, avec ~50% d'utilisateurs externes liés principalement aux usages «Galaxy».
Les prestations les plus sollicitées sont «E-infrastructure» (utilisation du cluster de calcul, Galaxy, JBrowse, Apollo, R, espace de stockage ou autre logiciel de la plateforme) et «Assistance et Expertise» (demande de support pour l'utilisation des ressources de la plateforme e.g. logiciels, données, etc. par l'envoi d'un e-mail à support.abims@sb-roscoff.fr). Respectivement 71% et 60% des personnes ayant répondu y ont recours.
Globalement les utilisateurs sont très satisfaits des prestations offertes dans le cadre des différentes activités (69% très satisfaits et 28% satisfaits).
Cette enquête a permis de remonter plusieurs points à améliorer concernant notamment la communication vers les utilisateurs et la stabilité de l’infrastructure de calcul.
Les utilisateurs soulignent également la qualité des services proposés par la plateforme.